Drukuj 
Category: Biznes
Editor: Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu
ISBN: 83-85441-82-4
Library: Księgozbiór domowy
Location: Kraków
Year: 2000
Link: Link taniaksiazka.pl
Note: Oprawa miękka

Hits: 106

  / 0
PoorBest 

Review

Written by Super User

Dodatkowe informacje

 

Tytuł: Logistyka w handlu i przemyśle

Podtytuł: 

Tytuł oryginału: Logistiken for handel och industri

Autor: Hans G. Tonndorf

Tłumaczenie: Iwona Wołkowicz

Wydawca: Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu

Data wydania: 2000

Numer wydania: 2

Miejsce wydania: Kraków

ISBN: 83-85441-82-4

Seria/Cykl: Biblioteka Menedżera

Oprawa: miękka

Liczba stron: 110

Wymiary: 20.0x13.0cm

Waga: 

Cena: 

Język oryginału: szwedzki

Język wydania: polski

External url: http://www.taniaksiazka.pl/logistyka-w-handlu-i-przemysle-tonndorf-hans-g-p-45430.html

 

Opis

Na dystrybucję towarów i usług zawsze patrzono krytycznym okiem. Nie tylko ogół konsumentów, ale także producenci i ekonomiści twierdzili, że towary w sklepach są przesadnie drogie. Prawie nigdy jednak nie kwestionowano kosztów producenta i jego cen. Podejrzewano natomiast, że zbyt wiele pieniędzy wycieka w drodze towaru do sklepów oraz w sklepach, i zastanawiano się, czy problem polega na nieefektywności, marnotrawstwie czy też dużych zyskach handlu. W roku 1936 - zaledwie przed sześćdziesięcioma laty - powołano w USA komisję, której celem było zbadanie tego kontrowersyjnego zagadnienia. Swoje analizy i wyniki opublikowała ona w pracy pod tytułem Does Ditribution Gost Too Much? i nie zawahała się odpowiedzieć "tak" na to pytanie. Oddalono wprawdzie zarzut o wygórowanych zyskach handlu, ale przyznano, że dystrybucja była mniej efektywna niż produkcja i że to właśnie tu znajduje się spory obszar dla ulepszeń i oszczędności, które - według członków komisji - będą możliwe dzięki rozwojowi kooperujących organizacji zaopatrzeniowych, podnoszeniu kwalifikacji, bardziej zaawansowanym systemom rachunkowości, surowemu ustawodawstwu w zakresie konkurencji oraz rozszerzaniu wiedzy konsumenckiej. Wiele z tych propozycji zostało zrealizowanych. Znając wyniki wiemy, że zmiany strukturalne, jakie zaszły w handlu następnych dziesięcioleci, a głównie przełom w systemie samoobsługi, przyniosły znaczące efekty w zakresie wydajności handlu.

Logistyka przetarła nowe szlaki i stworzyła nowe możliwości, dzięki czemu - przy pomocy nowoczesnej techniki informacyjnej i komunikacyjnej - problemy te można obecnie stosunkowo łatwo rozwiązać. By jednak uprościć i przyspieszyć różne procesy na drodze towarów od producenta do konsumenta, konieczne jest krytyczne spojrzenie na dotychczasowe rozwiązania i opracowanie nowych strategii.

Spis treści:

1. WYZWANIA LOGISTYKI 
„Czy dystrybucja kosztuje za dużo?" 
Nowe problemy 
Udział kosztów logistyki w cenie towaru 
Cele i możliwości logistyki 
Pole działania logistyka 
Koszty to nie wszystko 
Czas to pieniądz

2. BYĆ ALBO NIE BYĆ MAGAZYNOWANIA 
Cel główny 
Dlaczego magazynowanie jest potrzebne 
Dwa rodzaje magazynów 
Cena magazynowania 
Sterowanie zapasami 
Asortyment i poziom zapasów

3. LOGISTYCZNE PRZEDSTAWIENIE PROBLEMU 
Gdzie znajdują się słabe punkty? 
Logistyk w pracy 
Kiedy podejmować decyzje? 
Zakupy z rabatem pod znakiem zapytania

4. DYSTRYBUCJA W OKRESIE PRZEOBRAŻEŃ 
Kanały dystrybucji 
Nowy podział ról w systemie 
Hurt jako instytucja i funkcja 
Ile punktów magazynowania? 
Co kto robi? 
Nowe sposoby racjonalizacji dystrybucji 
Handel artykułami codziennego użytku chadza własnymi ścieżkami

5. KLUCZOWA ROLA PRODUCENTÓW 
Tu zaczyna się logistyka 
Elastyczność jako główna wytyczna 
Zmiany strukturalne w fazie produkcyjnej 
Nowe podejście do magazynowania 
Powiązania z handlem

6. GŁÓWNI UCZESTNICY PROCESU DYSTRYBUCJI 
Detaliści jako wysuwający żądania i właściciele wyników 
Organizacje centralne jako przedstawiciele racjonalizacji 
Konsumenci jako stacja końcowa?

7. RÓŻNE TOWARY - RÓŻNE ROZWIĄZANIA 
Towary podstawowe kontra nowości 
Jak się uporać z niepewnością?

8. TRANSPORT l PRZEWOŹNICY 
Dynamiczny sektor w systemie dystrybucji 
Outsourcing jako instrument racjonalizacji 
Wyzwania internacjonalizacji 
Zielona logistyka

9. CELE l ŚRODKI W PROCESIE DYSTRYBUCJI 
Przesłanki powodzenia 
Dobrzy i źli dostawcy 
Wymagania wobec obsługi ulegają zmianie 
Deficyt w komunikacji

10. MIEJSCE LOGISTYKI W PRZEDSIĘBIORSTWIE 
Jak stworzyć w przedsiębiorstwie odpowiedni klimat dla logistyki? 
Potrzeba kontroli logistycznej 
Technologia informatyczna - mózg całego systemu

11. W DRODZE KU SYSTEMOM ZINTEGROWANYM 
Poziomo czy pionowo? 
„Pionowi" jako prekursorzy i pierwowzory 
Bariery we współdziałaniu 
Proste kanały pomiędzy detalistami a producentami Nieformalne formy współpracy 
Literatura

 

O autorze

 

Kategorie

 

Słowa kluczowe

#biblioteka menedżera #logistyka

 

Date insert: